Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket __________ το ταξίδι συνεχίζεται "ΑΝΑΠΟΔΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ..."

Μετακομιζουμε. Οσον αφορα το παρον ιστολογιο:

Friday, July 20, 2007

αναφορά στο χτες


Paul Klee

Μια πολύ γεμάτη μέρα κλείνει με μια νύχτα που μοιάζει ατελείωτη. Γραφειοκρατικές υποχρεώσεις για το κλείσιμο κάποιων μετέωρων εδώ και καιρό εκκρεμοτήτων με οδήγησαν στην γειτονιά που διάνυσα τα πρώτα χρόνια της πορείας μου στον πλανήτη. Εννιά χρόνια απουσίας δεν είναι λίγα, ούτε και πολλά. Δεν μπορώ όμως να χωνέψω ότι μετά από εννιά μόνο χρόνια τίποτα δεν έχει μείνει ίδιο. Τίποτα απ’ όλα τα γνώριμα δεν ήταν στη θέση του. Μόνο το Δημαρχείο κι αυτό λες και αποτελούσε την εξαίρεση που ερχόταν να επιβεβαιώσει τον προηγούμενο κανόνα. Οι γνώριμες καθημερινές φιγούρες απουσίαζαν επιδεικτικά. Η γωνιακή χασαποταβέρνα τώρα ήταν καφέ-κρεπερί και το απέναντι καφενείο με τα πράσινα τραπέζια τσόχας, τράπεζα. Και παραδίπλα, εκεί που θα έπρεπε να βρίσκεται το μπακάλικο με τα Κρητικά προϊόντα, άλλη τράπεζα. Στο σημείο που ήταν άλλοτε το ψιλικατζίδικο του μπαρμπα-Μήτσου, είχε ανοίξει πρατήριο άρτου (ούτε καν φούρνος) ή μήπως το ψιλικατζίδικο ήταν εκεί που τώρα είναι η Vodafone; Στο καφενείο του Νίκου με τους υπέροχους μεζέδες της κυρα-Ντίνας σήμερα είναι τα γραφεία κάποιας εταιρείας και στο Τουριστικό γραφείο που νοικιάζαμε τα πούλμαν για τις σχολικές εκδρομές και διοργάνωνε και τα “καλοκαιρινά μπάνια”, κι εκεί πάλι τράπεζα.
Όπως φαίνεται όλα συνεχίζουν να αναπτύσσονται ακόμα κι όταν εγώ απουσιάζω... Δεν είναι όμως αυτός ο τόπος που γεννήθηκα, που έζησα, που θυμάμαι. Κι ούτε θέλω να θυμάμαι το νηπιαγωγείο που μ’ έβγαλε απ’ τα στενά όρια της οικογένειας, σαν το σημερινό εμπορικό κέντρο. Από την άλλη, αν εξακολουθούσε να υπάρχει κάποιος απ’ τους δικούς μου αγαπημένους σ’ αυτή την γειτονιά ίσως και να μπορούσα να την συγχωρήσω για τις τόσες αλλαγές που την έκαναν αγνώριστη. Τώρα είναι απλά μια ξένη...

5 comments:

Xblog said...

"Μένω μονάχος στο παρόν μου
να σώσω οτιδήποτε - αν σώζεται -
κι ας έχω τις συνέπειες του νόμου
συνένοχο στο φόνο δε θα μ' έχετε"



Xblog

aerostatik said...

Εσύ δεν έχεις αλλάξει καθόλου από τότε ?

Ήχος Πλάγιος. Μόνος... said...

Γλυκιά μου xiozil επέστρεψα πέρυσι μετά από επτά χρόνια απουσίας.
Η γειτονιά μεγάλωσε, έγινε ολόκληρη πόλη.
Χτίστηκαν περίπου 400 οικοδομές.
Με γνωρίζουν όλοι από τις ολιγοήμερες επιστροφές μου.
Κανέναν δε γνωρίζω, ανταποδίδω την καλημέρα από ευγένεια.
Πριν τέσσερα χρόνια επέστρεψα στην πιο παλιά μου γειτονιά.
Δεκαεπτά τα χρόνια της απουσίας.
Οι αλάνες που παίζαμε χάθηκαν.
Ο κινηματογράφος έγινε σούπερ μάρκετ.
Μέχρι και τα πάρκα άλλαξαν.
Ένιωσα κάποιος να μου έχει κλέψει τα παιδικά μου χρόνια.

Υπάρχει σχέδιο σου λέω…

xiozil: said...

xblog, όχι, δεν γυρίζω τις πλάτες μου στο μέλλον.
"Θέλω ν' αλλάξω αυτή την πόλη
για να μπορώ σ' αυτήν να ζω"


aerostatic, έχω αλλάξει πολύ και εξωτερικά και εσωτερικά, αλλά αναγνωρίζομαι ακόμα και
"πάντα θα είμαι παιδί των γονιών μου
κι ο μαθητής αυτών που έχω ζήσει"


Ήχε παρ' ότι πλάγιος μπαίνεις ίσια, με μια μόνο πρόταση, στην καρδιά αυτού που ένιωσα. Ήταν ακριβώς "σα μου είχαν κλέψει τα παιδικά μου χρόνια".
"Όλα γύρω γκρεμίζονται
μόνο η μνήμη μου έμεινε"


ΥΓ. Το σημερινό ρεπερτόριο είχε Υπόγεια Ρεύματα, με μια μικρή παρέμβαση- αντικατάσταση του "ο γιος" με "παιδί".

tk said...

Έχω καιρό να περάσω από δω. Λοιπόν εγώ παρακολουθώ τη γειτονιά μου στη Λάρισα να αλλάζει μέρα με τη μέρα. Και όλη τη Λάρισα. Όταν επιστρέφω για διακοπές κάτι έχει αλλάξει. Κάθε φορά. Στην παλιά μου γειτονιά, πιο έξω από το κέντρο, έχουν αλλάξει αρκετά αλλά υπάρχει μια στασιμότητα. Χτίζονται σπίτια, όχι καταστήματα και τράπεζες. Τώρα που είπα τράπεζες. Στην Πάτρα υπάρχει ένα τετράγωνο που έχει 8!!! Σε 50 μέτρα 8 τράπεζες!!! Απίστευτο!